2020. július 10., péntek

GAZDÁM

Csődöt jelentett az ország legnagyobb férfi szépségipari üzletlánca. A David and Delon Zrt. tulajdonosa tegnap jelentette be, hogy vége, nem bírja tovább, lehúzza rolót. A borbélyszalonokat működtető, márkás férfi kozmetikumokat forgalmazó hálózat boltjai immár fájóan üresek, nincs bennük élet. Pedig nem is olyan régen, még szerdán is a legdögösebb, legsikeresebb férfiak zseléztették itt a hajukat, festették a szakállukat, adtak találkát egymásnak, valamint igényes, dekoratív, magas rezsiköltségű párjaiknak. A berendezési tárgyakat, fodrászszékeket, a felhalmozott illatszereket fillérekért árusították ki, az alkalmazottakat elbocsájtották.
Ugyancsak tegnap adott ki közleményt a terepjárók és luxus személygépjárművek piacvezető importőre, hogy felhagy az autó értékesítéssel. Mindezt a megváltozott fogyasztói szokásokkal és igényekkel magyarázta. Az utolsó napokban már senkit sem érdekeltek a szemet gyönyörködtető autók.
Különös és megmagyarázhatatlan, de a leghíresebb férfi ruházati áruház tulajdonosa is bedobta a törülközőt. Elegáns öltönyeire, finom anyagokból készült ingeire, márkás nyakkendőire immár egyetlen vevőt sem talált. Ami azonban egészen megdöbbentette, már a nők sem vásároltak nála partnereik név-és születésnapjára olasz zakókat, 100 százalékos pamutból készült drága zoknikat.
Tönkrement a prémium ételeket és borokat kínáló, a trendi férfiak kedvenc biznisz bisztrója, a legfelkapottabb üzleti és szerelmi találkahelyük is. A Michelin csillagos séfek zokogva dobálták ki hűtőkből a megmaradt kagylókat, homárokat, cápauszonyokat. Törzsvendégeiknek személyes hangú levélben köszönték meg a hűségüket, kifejezve reményüket, hogy még találkoznak valahol.
Nem szervez több luxusutazást az extrém helyszínek és sportok specialistája sem. Nincs több szárnyasruhás ugrás Új-Zéland szikláiról, de ugyanígy örökre el lehet felejteni a szigonyos rájavadászatokat is a cápáktól hemzsegő vizeken.
A fekete csütörtök drámai és szívszorító, ugyanakkor lehetett erre számítani. Benne volt a levegőben.
Letaglózó vereség az egyik oldalon, látványos győzelem a másikon.
Tegnap nyitott és máris extra profitot termelt a traktorokat, kombájnokat, szénát és szerves állati fekáliát szállító gépjárműveket forgalmazó szalon is. Már az első napon több tucat haszonjármű talált gazdára.
A gumicsizmákat, hózentrógeres nadrágokat, vízálló pufidzsekiket forgalmazó bolthálózat is nehezen viselte a vásárlói rohamot. A vevők pillanatok alatt elkapkodták a divatos, egységesen zöld és barna színű konfekciós agrár ruházati termékeket.
A kizárólag sertéshúst, szalonnát és háztáji pálinkákat kínáló útszéli büfékben is alig bírták kiszolgálni a vendégeket. Szépen fogyott a véres és májas hurka, de hagymás rántottából is sok adagot tettek ki a pultokra.
Meglepően nagy volt az érdeklődés az agrár-kiállításokra közösségi utakat szervező irodában is. Tömegesen fizettek be az őszi, szerbiai bika és kecske expora, de már most előjegyzéseket vettek fel a türkisztáni, gyapotszürettel egybekötött bemutatóra is.
Végül, de nem utolsósorban, megnyílt és már az első órában több ezer tagot regisztrált a Kalászos szerelem társkereső iroda. Vezetője Kányáné Kun Erzsébet közölte, nem sokkal a nyitás után több eljegyzésről is hírt kapott. Boldogan idézte a Föld című lap vezércikkét, ahol arról olvasott, hogy a "magyar férfiember archetípusa a gazda. A vidéki ember ugyanis úgy gondolkodik, hogy van egy terület, annak van határa, világos kiterjedése, és az ottani életminőségért, rendért, a területből való megélhetésért, a dolgok menetéért ő a felelős."

A Nemzeti Színház, a Nemzeti Filmintézet, valamint a megújult Filmművészeti Egyetem koprodukciójában még idén elkészülhet a nemzeti egységet szimbolizáló Gazdám című egész estés mozifilm.

2020 július tizedikét Nemzeti Gazda Nappá nyilvánították.


KÉSSEL A KEZÉBEN JÁRKÁLT

Mikor máskor, mint éppen most húsvétkor estem ágynak, megállás nélkül töltöm a zsebkendőket, miként politikus a kolbászt tiktozott közösségi...