2020. november 8., vasárnap

MODERN SZERELMI TÖRTÉNET, A LEGNAGYOBB, LEGSZEBB

Szépséges szerelmi történetet mesélek el nektek. Félek, szavaim könnyű és halovány porként szállnak majd el a semmibe, elég egy fuvallat s már nem emlékszik rájuk senki. Pedig ez egy gyönyörűséges, éteri tisztaságú, mindent elsöprő érzelem, a huszonegyedik századi Rómeó és Júlia hiteles krónikája. Sírni és irigykedni fogtok, mert a két szerelmes szív, mint két erős mágnes a fizika vonzásának engedelmeskedve egymásra talált, a test és lélek eggyé vált. Én pedig boldog vagyok, hogy végre valami szépről írhatok. A helyszín természetesen Firenze.

Ismerjétek hát meg Rómeo Calvo-t és élete gyémántját, napjai fénylő koronacsillagát Júlia Uvetta-t, vagy ahogy Calvo becézte szerelmét, Mazsolácskát. Uvetta pedig Kopinak, Kopaszkámnak szólította kedvesét, mivel a Calvo amúgy kopaszt jelent, és milyen igazságos is a teremtő, Calvo valóban haj nélkül kénytelen élni. Mindezt persze büszkén viseli, hiszen kigyúrt, brutális testalkatához ez illik a legjobban. Kopi sokszor mélázott azon, vajon dús fekete hajjal is képes lett volna-e az érzelmek húrját megpendítenie Uvettában, de erre sosem kapott megnyugtató választ. Talán azért sem, mert Mazsolát az állatiasan izmos férfitest izgatja, és persze a tar fej. Egyszer meg is ajándékozta Calvo-t a születésnapján egy Bőrfejet formázó háromcsokis, tejszínhabos tortával.
Mazsola, édesen mélytónusú csicsergő hangján azt mesélte a Capulet család alkalmazásában álló dajkájának , hogy ő látta meg Kopit a tévében, de Kopi, Montague családbeli hozzátartozója Norbert Benvolio szerint mindez fordítva történt, ő, vagyis először Rómeó Calvo látómezejében tűnt fel Júlia. Végtére is mindegy, a lényeg, hogy a két csillogó szempár egymásba fonódott és ezzel megírták sorsuk újabb, immár közös fejezetét.
Gyönyörűséges szerelem volt ez első látásra, amit mi sem bizonyít jobban, mint az a sok interjú, tévés beszélgetés, amit eggyé válásuk kapcsán adtak. Ország-világ tudhatta hát mikor háltak először együtt, milyen önfeledten adják át magukat a másik élvezetetének, kapnak bőségesen a test örömeiből, naponta akár többször is, van amikor a nyitott tetejű autójukban enyhítik vágyaikat, de manapság ilyen egy igazi modern Rómeó és Júlia történet.
A család azonban ott állt fenyegetően mögöttük, sötét árnyékot vetve a lángoló lelkű fiatalok jövőjére. Meglepő módon azonban ezúttal nem a Capulet és Montague família szívózott velük (állt közéjük), hanem Calvi, azaz Kopasz második családja, a mérhetetlenül gazdag és sikeres Broadcastingék, akik nem nézhették tétlenül, amint legnagyobb sztárjukat Rómeo Calvo-t elszakítja tőlük egy egyszerű cukrásznő, Júlia Uvetta.
Megfenyegették Calvo-t, teljesítenie kell az újabb feladatot, szerepelnie kell a BFF, a Broadcasting Factory Family legújabb showműsorában. Ha nem vállalja, örökre elszakítják imádott Mazsolájától. Ekkor Calvo és Uvetta megszöktek Firenzéből, de a Broadcasting emberei elfogták őket és visszavitték Firenzébe, ahol válaszút elé állították Calvo-t. Életveszélyes fenyegetés volt ez, ezért Calvo végül mindenre igent mondott.
A Betoncella celebeknek című műsor várt rá, melynek lényege, hogy ismert embereket, olyan megasztárokat, mint Calvo, hatvan percre beköltöztetnek egy Betoncellába, ahol nincs internet, mobiltelefon, sőt tévét sem nézhetnek. Ha egy órát magányosan kibírnak a cellában, hatalmas nyeremények ütik a markukat. Persze a kijövetel sem egyszerű feladat, hiszen a cella egyben szabadulószoba is, tehát a bentlévő celebeknek magukat kell kiszabadítaniuk. Tudjuk jól, sokat kell gondolkodni a ravasz feladatokon, nagyon nehéz megoldani a feladványokat. A vállalkozás hatalmas kockázattal is jár, hiszen a cellában csupán hetven percre elegendő oxigén van, tehát ha kibírták az egy órányi, internet, mobiltelefon és társ nélküli magányt, akkor mindössze tíz percük marad a szabadulásra. Ha nem elég okosak, bent maradnak.
Calvo már a cellában töltött hatodik percben elvonási tüneteket produkált, először a mobilját kereste, aztán internetezni akart, majd a falat kaparva Uvetta, vagyis Mazsola nevét hörögte, végül kényszeresen a kopasz fejét dörzsölte. Vetélytársai, az Olaszországban ismert celebritások, pornósztárok, pankrátorok már jóval előbb feladták, sőt egyikük a huszadik perc tájékán önmagával szeretkezett, majd utána azt kérte, azonnal nyissák ki a cellaajtót.
Egyedül Calvo bírta ki az egy órányi magányt, igaz kis híján belepusztult, hogy nem lehetett vele imádott Mazsolája. Amikor jelezték neki, hogy már csak ő maradt versenyben, kezdje meg a szabadulásához vezető rejtvények megfejtését, leroskadt a betonra, és sírva azt mondta, nem bírja tovább.
A szabályzat értelmében nem segíthettek neki, de ami még ennél is hátborzongatóbb, hogy a nagy kavarodásban éppen Calvo cellájának a kulcsa veszett el. Így amikor elfogyott az oxigén, nem tudták az ajtót kinyitni, képtelenek voltak Calvo-t kiszabadítani. Mire két órával később egy betonfúróval végre áttörték a falat, Calvo már nem lélegzett.
Szerelme a tévében nézte, amint Calvo holttestét kiemelték a betoncellából. Ekkor zokogva elrohant a Capulet Toronyból, egyenesen a folyópartra. Ott elővette a vészhelyzetre tartogatott mérget, majd azt a szájába véve, belevetette magát az erős sodrású vízbe. Soha nem találták meg. Meghalt a szerelemért, imádott Kopaszáért, nélküle Uvetta értelmetlennek látta az életet. Másnap az újságok csupán annyit írtak, rekordnézettséget ért el a Betoncella celebeknek című showműsor.
A modern Rómeo Calvo és Júlia Uvetta, azaz a Kopasz és a Mazsola mesébe illő története a feledés homályába veszett volna, de okulásul megírtam nektek. Ne köszönjetek semmit, öröm volt e szépséges szerelem krónikásának lenni.


KÉSSEL A KEZÉBEN JÁRKÁLT

Mikor máskor, mint éppen most húsvétkor estem ágynak, megállás nélkül töltöm a zsebkendőket, miként politikus a kolbászt tiktozott közösségi...