2018. január 25., csütörtök

NEM TUDOM A NEVED





- Igyunk.

- Jó ötlet.
- Mit kérsz papa?
- A szokásosat.
- Te aztán nem változol. Biztosan abból kérsz?
- Hányszor mondjam, hogy abból?
- Add ide a poharadat.
- Egy csepp se menjen félre!
- Nem fog.
- Igyunk fiam.
- Igyunk, de kérlek ne nevezz a fiadnak!
- Hát hogy nevezzelek, amikor én vagyok az apád?
- Mától nem vagy az apám.
- Ezt hogy érted?
- Úgy.
- Hogy úgy?
- Úgy, hogy nem ismerjük egymást.
- Nem értem.
- Akkor ne értsd, de sose hívj többé a fiadnak.
- Hogyan nevezzelek?
- Lehetőleg sehogy. Nem ismerjük egymást. Ha kérdeznek rólam, akkor csak annyit mondj, véletlen egybeesés, névrokonság. De semmit több.
- És te sem fogsz az apádnak tekinteni?
- Nem foglak.
- Ez rettenetes.
- Nem annyira. Meg kell szokni és kész.
- Nem is találkozunk többé?
- Ne kockáztassunk.
- És akkor anyád kinek fog húslevest főzni? Mi lesz az unokákkal?
- Felejtsetek el minket.
- Ebbe belehalunk anyáddal.
- Dehogy haltok. Van pénzetek, éljetek, utazzatok, de sose beszéljetek rólunk.
- Miért csinálod ezt fiam?
- Szerinted?
- Azért titokban jöhetnétek ebédre.
- Nem érted? Nem lehet.
- Értem. Mindent értek.
- Azért ne sírj apa.
- De szépen mondtad.
- Utoljára hallottad.
- Fáj ez nekem, hogy idáig jutottunk. Nehéz kő lett a szívemen.
- Igyunk uram.
- Igyunk. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

KÉSSEL A KEZÉBEN JÁRKÁLT

Mikor máskor, mint éppen most húsvétkor estem ágynak, megállás nélkül töltöm a zsebkendőket, miként politikus a kolbászt tiktozott közösségi...