2018. január 25., csütörtök

ELVESZTETT ÁLLAMPOLGÁR


- Miniszter úr, köszöntjük itt a határon. Kellemesen utazott?
- Ja, igen, rendben volt.
- Nem volt légörvény az úton?
- Nem, jó volt minden.
- Az óceán felett sem rázkódott a gép? Ott szokott.
- Most nem rázkódott.
- Akkor jó. Miniszter úr, ha nem veszi tolakodásnak, akkor engedje meg, hogy felhívjam a figyelmét arra, mindenképpen vegyen fel kabátot, mert nagyon hideg van.
- Ja, jó, köszönöm, de most már mennénk, kint várnak ránk.
- Miniszter úr, egyetlen pillanat, ne haragudjon, de el kell kérnem az útlevelét, vagy a személyi igazolványát.
- Ez most komoly?
- Rutinellenőrzés.
- Viccel?
- Szabály.
- De éppen engem ellenőriz? Egy minisztert?
- Miniszter úr, megértem, de egy hete Önök szigorították a határátlépés szabályait.
- Ez így van, de nem azt kérjük, hogy minket vegzáljanak. Tudja kikre gondolunk.
- Ez csak rutinellenőrzés.
- Nekem minden perc drága. Mennék, engedjen.
- Miniszter úr, ne haragudjon, de el kell kérnem a papírjait.
- Magának elment az esze? Most szórakozik velem?
- A munkámat végzem.
- Alfonz intézkedjen, nincs időm erre.
- Hiába kéri meg a beosztottját, akkor sem engedhetem át a határon amíg nem mutatja meg a szükséges dokumentumokat.
- Alfonz, hol vannak a papírjaim? A táskában? Itt nincs. Hova tette?
- Miniszter úr, csak nyugodtan, ráérünk. Keresse nyugodtan.
- Nem érti? Komolyan nem érti? Mennem kell.
- Ha ad papírt, érvényeset, akkor mehet.
- És ha nem tudok adni?
- Akkor nem megy sehova. De biztosan megtalálja, nézze meg a kabátját, biztosan ott lesz. Ne kapkodjon, biztosan becsúszott valahova.
- Nincs. Nem találom.
- Sajnálom.
- Engedjen át, holnap a minisztériumból kiküldjük.
- Ma kell.
- Elegem van ebből! Engedjen át az istenit!
- Nem tehetem!
- Kirúgatom ha nem enged!
- Miniszter úr, kérem ne fenyegetőzzön. Ha igazolja magát, mehet. Ha nem, akkor vissza kell mennie abba az országba ahonnan érkezett.
- Megáll az eszem! Alfonz! Hol van Alfonz?
- Ő  már kint van a VIP váróban. Neki volt papírja.
- Nekem is van, de lehet, hogy elvesztettem. Csináltatok újat.
- Erre sajnos nálunk már nincs lehetősége.
- Mire akar ezzel célozni?
- Nincsenek papírjai, sajnos ezzel elveszítette az állampolgárságát is.
- Maga tényleg megőrült? Nem vagyok állampolgár?
- Nálunk nem. Új törvény. Éppen Ön terjesztette be a Parlament elé.
- Ezek szerint tudja ki vagyok.
- Mivel igazolja magát?
- Nincs nálam semmilyen papír.
- Akkor arra kérem, hogy hagyja el a folyosót, ne tartsunk fel másokat. Ott tud visszamenni.
- De felismert! Tudja ki vagyok.
- Uram vegyük úgy, hogy nem tudom ki maga. Így a legegyszerűbb. Beütöm a pecsétet, ön nem tekinthető többé állampolgárnak.
- Ez őrület!
- Ahogy mondja. Miniszter úr, jó utat visszafelé. A meteorológiai előrejelzés szerint nyugodt repülésre számíthat. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

KÉSSEL A KEZÉBEN JÁRKÁLT

Mikor máskor, mint éppen most húsvétkor estem ágynak, megállás nélkül töltöm a zsebkendőket, miként politikus a kolbászt tiktozott közösségi...