2018. február 28., szerda

BUKTA

- Hányan vannak kint terepen?
- Négy osztag plakátos, kilenc osztag szórólapos. Ja és az agitátorok,  a mi körzetünkben 124 ember.
- Mindenki azonnal jöjjön vissza.
- De a plakátosok éppen tegnap kapták meg a térképeket, azok alapján ma kezdték el a Kátrány akciót.
- Hagyják abba azonnal!
- De miért?
- Te ennyire hülye vagy, hogy nem érted?
- Nem értem.
- Jól van Lacika, akkor ne értsd, a lényeg az, hogy végrehajtsd az utasítást.
- Mit kell csinálnom?
- Visszahívod az aktivistákat. A nőket hazaküldöd  és utasítod őket, hogy lássanak hozzá a sütésnek. Minden asszony este hatig süssön meg ötven darab lekváros buktát, majd szórja meg porcukorral. Ha végeztek jöjjenek be a központba, akkor újabb eligazítást kapnak. Most pedig telefonálj!



- Ilonám te vagy az?
- Ki lenne az Erzsikém? Persze, hogy én vagyok.
- Tudunk most beszélni?
- Jobb lenne este, mert rohannom kell szórólapozni és kampányolni, de ha fontos, akkor mondjad most Erzsikém.
- Azért hívlak, mert teljesen el vagyok bizonytalanodva. Arról volt szó, hogy én is szórólapozok, erre felhívott az a, hogy is hívják, na szóval tudod, az a Laci gyerek a központból, milyen Laci, jaj mennyire felejtek, szóval ő telefonált az előbb.
- És mit mondott?
- Téged nem hívtak?
- Még nem, de ez nem jelent semmit. Lehet, hogy sms-t kapok majd. De mi van, mondjad már Erzsikém!
- Azt mondta, hogy egyelőre nem kell több plakátot megrongálni, letépni, átfesteni és nem kell migránsokról beszélni az aluljáróban.
- Hát akkor mi kell? Meghülyültek ezek?
- Bukta kell.
- Milyen bukta?
- Lekváros.
- Erzsikém ezt én sem értem.
- Azt az utasítást kaptam, hogy süssek meg ötven lekváros buktát.
- Mit?? Most ezt komolyan mondod? És cukrot is kértek a tetejére?
- Kértek.
- Idióták. Miért van erre szükség?
- Be kell vinnem a buktákat a pártirodára, majd a begyűjtött buktákkal kimegyünk az utcára és mindenkit megkínálunk vele.
- Mi van??
- Nem tudom. A Laci szerint a központból jött az ukáz, buktával kell kampányolnunk.
- Buktával?
- Igen. És nagyon barátságosan kell közelednünk az emberekhez. Lazán.
- Már ne haragudj Erzsikém, de mi ketten nem vagyunk túl barátságosak. Lazák pedig végképp nem. Sosem voltunk azok.
- Most pedig ezt kérik.
- Eddig migránsoztunk, az jól állt nekünk. És szerettük is, na.
- És a sorosozás?
- Arról már nem is beszélve. És most azt akarják, hogy ne szidjuk azt a sok feketét? Azt se tudom kik ezek.
- Én magam több, mint kétezer szórólapot adtam kézbe, éjjelente pedig plakátokat rongáltam.
- Most meg süthetjük a buktákat.
- Ha ezt kérik, hát ezt kérik.
- Sütsz?
- Sütök. Mindjárt kész. Vigyek neked?
- Régen ettem buktát, de akkor  az aluljáróban megkóstolom. Puszi Erzsikém.
- Puszi.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

KÉSSEL A KEZÉBEN JÁRKÁLT

Mikor máskor, mint éppen most húsvétkor estem ágynak, megállás nélkül töltöm a zsebkendőket, miként politikus a kolbászt tiktozott közösségi...