2018. február 28., szerda

MI LEGYEN A BUKTÁVAL?


- Hát ez isteni! Erzsikém ilyen finom buktát még életemben nem ettem! Fenomenális.
- Nem hűlt ki teljesen?
- Langyos, de így is csodálatos. A lekvárt is te csináltad?
- Nem, ezt egy menetes barátnőm hozza Bélatelepről.
- Annyira különleges, selymes, omlik a számban, komolyan mondom, nyitnotok kellene egy bukta boltot, vagy legalább egy standot valahol.
- Nincs nekem időm ilyesmire. Főleg mostanában. Múlt héten is végig aluljáróztam, szórólapoztam.
- Megértelek Ilonkám, de váltanod kellene, vagy kipróbálni valami mást. Ki tudja mit hoz a jövő? Ebben a buktában nagy lehetőség van.
- Nem leszek áruló! Vagy  ilyennek gondolsz Erzsi?
- Dehogy gondollak árulónak Ilonkám! Jaj ne érts félre, csak úgy látom nem lehet mindig ezt csinálni. Nem érdemes.
- Meginogtál? Most már kezdem érteni azokat akik....
- Milyen akiket?
- Akiknek gyanús lettél.
- Gyanús??
- Ezt mondják bent az irodán.
- Erzsi! Erzsi! Ne beszélj butaságokat! Hogy inognék meg? Bármi is történjék én hiszek benne. Csupán arra szeretnélek emlékeztetni, hogy immár nyolcadik éve, mit is beszélek, már tizenkettedik éve agitálunk mindketten, osztjuk a szórólapokat, interneten védjük őt, és mire mentünk vele? De őszintén! A fiad nem beszél veled, nem láthatod az unokádat, a gyógyszereidet nem tudod kifizetni, nekem a házban egy hete  már nem köszön senki, és még mindig itt vagyunk, szórólapokat osztunk, pedig nem kell senkinek,  állunk a létrán és tépjük a plakátokat. Ennél sokkal jobb lenne a bukta. Ha kell, én is szívesen beállok sütni.
- De ez különleges bukta.
- Megtanulom. Hacsak nem titkos a recept Erzsikém!
- Nem titkos. De most bogarat ültettél a fülembe. Bukta bolt....nem is rossz. A Lehel piacnál nyithatnánk az első standot.
- A vörös negyedben? Pont ott? Ez méltatlan lenne hozzánk.
- Megmérgeznénk a vörösöket a buktákkal. Na jó, ez csak vicc volt.
- Vérfagyasztó a humorod Erzsikém. Te nem fázol?
- De, teljesen átfagytam. Szerinted meddig álljunk itt?
- Felhívom a Lacit. De várjál, nem is kell hívni, küldött sms-t, csak nem vettem észre. Nem állítottam rezgőre a telefont.
- Felolvasod mit írt?
- Nem merem. 
- Mi történt?
- Én ezt már nem bírom idegekkel. Megyünk haza.
- Miért?
- Megint változott a terv. Vagyis marad minden a régiben.
- Te érted ezt? Mi van már megint? 
- Fogalmam sincs. Kicsik vagyunk mi ehhez. 
- És butuskák.
- Nem vagyunk butuskák, csak nem a mi dolgunk a politika. 
- Osztjuk tovább a szórólapokat?
- Ez a parancs. De sok kedvem nincs már ehhez. És nagyon fázom.
- Azért maradsz?
- Mi mást tehetnék?  Legyünk túl rajta. Tiéd a baloldali feljáró, enyém a jobbos.
- Mi legyen a buktákkal?
- Vidd haza.
- Kinek vigyem? Rajtad kívül már nincs senkim.
- Akkor osszuk szét itt.
- És ha megtudják a a központban? Még azt mondanák, megtagadtuk a parancsot. 
- Igazad van. Szórólapozzunk, utána átmegyünk a Szív utcába plakátozni.
- És a bukta?
- Kuka.
- Büszke vagyok rád. Nem változol semmit.
- Te sem. Dolgozzunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

KÉSSEL A KEZÉBEN JÁRKÁLT

Mikor máskor, mint éppen most húsvétkor estem ágynak, megállás nélkül töltöm a zsebkendőket, miként politikus a kolbászt tiktozott közösségi...