2019. május 25., szombat

SZÉPFIÚK

Most, hogy előkerült a múlt évezredből származó lelet az egykori fényképes MUOSZ igazolványomról, döbbenten szemlélem a nem csillapodó tetszésnyilvánítást, amit gyaníthatóan a régiségem, valamint (talán?) a hosszúkás és ránctalan lóarcom vált ki a facebook polgáraiból. Abban az időben (kilencvenes évek) készült rólam bajuszos fotográfia is, de azt a nyugalom megőrzése érdekében zároltam.
E felkavaró hatású relikvia azonban mégiscsak eszembe juttatta az örök kérdést, mi lett volna akkor, ha a sejtosztódás szerencsésebb kontúrokká formálja az arcomat, és nem ló, hanem jóképűnek látnak bizonyos sorsdöntő helyzetekben.
Tudom, a saját arcáról mindenki maga tehet, de akkoriban még ilyen kisimult, szinte gyermeki, a példánál maradva, csikó jellegem volt. Pechemre ez akkor változott csak meg, amikor már nem volt jelentősége.
Történt ugyanis, hogy Simon András távozása után műsorvezetőt kerestek az ESTE közéleti-politikai műsorba. Ángyán András operatőr dobta be a nevemet, ő javasolta, hívjanak meg engem is a castingra. Addig riporterként dolgoztam ott. Nekem sosem voltak ilyen jellegű tévés ambícióim, de egyszeriben mégis ott találtam magam a névsorban. Tizenkét tévés kolléga neve szerepelt a listán, és hamarosan elérkezett a próbaadás. Ha jól emlékszem, az egyik vendégem Herényi Károly volt. A stúdióban dolgozó, általában mindenkit kritizáló operatőrök, technikusok közül többen gratuláltak, nekik nagyon tetszettem.
Legnagyobb meglepetésemre a tizenkét jelölt közül csak ketten maradtunk, Rábai Balázs és én. Hetekig nem született döntés, hogy ki legyen az ESTE arca. Megtudtam, képtelenek voltak dönteni. Végül Horvát János mondta ki a döntő szót, vagyis a nevet. Rábai Balázs.
Sok évvel később a rádióban összefutottam Horvát Jánossal, bemutatkoztam neki, és megkérdeztem, mi döntötte el a kérdést. A válasz így hangott: Rábai szebb volt.
Igaza volt. Most, hogy nézem ezt a régi igazolványképet, még inkább azt mondom, jól döntött.
Lehet, hogy mégis előveszem a bajuszos fotómat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

NINCS MESE

Szexfüggőt meghívják a szexfüggőségről szóló műsorba, ahol megkívánja a szakértő szexterapeuta-pszichológusnőt, adás után SMS-t küld neki, ...