2018. január 21., vasárnap

CINTIA NÉNI ORALOZIK


Néprajzkutató, szexológus. Fő témaköre az emberi kapcsolatok és ismerkedési szokások a száz évvel ezelőtti Magyarországon a XXI. században. Legutóbb is ebben a témában rögzített oral history jellegű életút interjút.
- Zsanett néni, kényelmesen tetszik ülni?
- Mit mond?
- Jól ül-e Zsanett néni?
- Hol?
- A fotelben. Kényelmes?
- A Cintiát jobban szeretem.
- Milyen Cintiát? Ki Cintia?
- A másik nevemet jobban szeretem.
- Nem is tudtam, hogy Zsanett nénit Cintiának is nevezték.
- Sok nevem volt.
- Miért volt sok neve Zsanett néni?
- Tudna egy kicsit hangosabban beszélni?
- Persze Zsanett néni. Azt kérdeztem, miért volt sok neve?
- Az internetes regisztrációk miatt.
- Társat tetszett keresni az interneten?
- Soha.
- Interneten nem keresett, vagy soha sehol nem keresett?
- Sehol. Soha.
- Akkor miért regisztrált különböző neveken?
- Akkoriban ez volt a szokás.
- A bejelentkezés?
- Meg a nem válaszolás.
- Elmondaná, hogy ez mit jelentett?
- Azt, hogyha férfiak levelet írtak a nőknek, akkor a nők eltűntek. Nem lehetett minket elérni. Jöttek a levelek, de nem válaszoltunk.
- Ezt miért csinálták?
- Csak.
- Ez elég undok dolog lehetett. Ma már ezt nem illik.
- Tudom, de akkor ez volt a gyakorlat.
- Mi volt az értelme?
- Nekem semmi, de a többség az igazit kereste.
- Így?
- Így. A kémia volt lényeg, hogy van-e kölcsönhatás a másikkal. Ha volt kémia, talán válaszoltak, de ez sem biztos. Én sosem éreztem ilyet.
- Mások miként éreztek kémiát ha nem is találkoztak, csak üzengettek egymásnak interneten?
- Ezt sosem értettem. De a nők szerettek erre hivatkozni.
- De Cintia néni még 98 éves korában is gyönyörű nő. Gondolom ostromolták a férfiak.
- Nem engedtem nekik.
- Miért nem?
- Nem volt szükségem rájuk. Nem érdekeltek.
- Hogyan tetszett védekezni a férfiak ellen? Biztosan leszólították az utcán.
- Nem tudtak. Mindig a telefonommal játszottam.
- Ez mit jelentett?
- Magácskát hogy hívják?
- Dorinómba
- Szép neve van. Még sosem hallottam ilyet. De mit is kérdezett?
- Hogy miként védekezett a férfiak ellen?
- Úgy, hogy mindig a kezemben volt a telefonom és azt néztem, időnként úgy tettem mintha írnék rajta valamit, vagy olvasnék.
- És írt Zsanett néni?
- Dehogy írtam. Kinek írtam volna? Nem volt senkim.
- Akkor ez egy bevált trükk volt?
- Tökéletes trükk. Nyomkodtam és nem néztem senkire.
- Sosem engedett közel magához senkit?
- Még csak az kellett volna! Egyszer óvatlan voltam, talán a buszon utaztam, és egyetlen pillanatra felnéztem, azon nyomban megszólított egy férfi.
- És mit mondott?
- Arra nem emlékszem.
- Találkozni akart Zsanett nénivel?
- Talán.
- Mit csinált Zsanett néni??
- Nem szóltam semmit, hanem megint írni kezdtem a telefonon.
- Mi történt ezek után?
- Undok kurvának nevezett. A férfi a következő megállónál leszállt.
- Nem volt rossz ez a magány?
- Rossz? Hogy lett volna az? Akkoriban mindenki utálta a másikat, nem volt kedvem emberekkel találkozni.
- Nem is lett soha senkije Zsanett néni?
- Nem bizony.
- De hogyan ismerkedtek annak idején a nők és férfiak?
- Nem tudom. Arra emlékszem, akinek sok pénze volt, hamar talált társat magának.
- Zsanett néni szegény volt?
- Nem voltam az, de elment a kedvem a társkereséstől.
- Tudna nekem ajánlani olyan embert, akinek sikerült?
- Sajnos nem. Nem ismertem ilyen embereket.
- Sajnálom, de köszönöm, hogy szánt rám időt Zsanett néni.
- Cintia, ha lehetne kérnem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

KÉSSEL A KEZÉBEN JÁRKÁLT

Mikor máskor, mint éppen most húsvétkor estem ágynak, megállás nélkül töltöm a zsebkendőket, miként politikus a kolbászt tiktozott közösségi...