2018. január 21., vasárnap

MÉHES LORA A VILÁG TETEJÉN

A kemény kérdéseiről ismert angol tévés műsorvezető Richard Quest figyelmét is felkeltette a magyar csoda, vagyis inkább csodanő Méhes Lora, akiről kevesen tudják, de férfitestbe született, akkor még Méhes Lórántnak hívták, majd amikor már anyagilag is megengedhette magának, vállalta a nemváltó műtétet és azóta Loraként bűvöli el a pénzvilágot, benne a CNN sztárriporterét Richard Quest újságírót. A CNN vezető munkatársa hosszú ideje figyeli Méhes Lora szemfényvesztő gazdagodását, cégeinek elképesztő tempójú gyarapodását, a naponta osztódással szaporodó vállalatait, gyárait. Quest azért jött Magyarországra, hogy megfejtse, vagy legalábbis megértse a gazdasági zseni Méhes Lora módszerének lényegét. Az interjút két éven keresztül szervezték, mert Méhes mindig lemondta a találkozást, végül kétmillió dollárért leült Quest kamerája elé. A riporter nem körülményeskedett, már az első kérdésekkel keményen megsorozta Lorát, de a "Betonfejűként" is emlegetett üzletasszony nem rendült meg, szinte a szeme sem rebbent.
- Ön illuzionista?
- Nem vagyok az.
- Akkor tolvaj?
- Miért lennék az?
- Tudja, ahonnan jövök, ott sok gazdag ember van, de ilyen mértékben és gyorsasággal még senki sem gazdagodott meg, mint Ön.
- Ezek szerint unikum vagyok.
- Ezek szerint. Hogy kezdte? Igaz, hogy pár évvel ezelőtt még fodrász volt?
- Igaz.
- És az is igaz, hogy annyira rosszul ment a boltja, hogy már sampont és hajfestéket sem tudott venni a vendégeinek?
- Sampont mindig vettem.
- Hajfestéket?
- Azt valóban nem.
- Csődben volt?
- Igen.
- Két évvel később pedig már Ön a világ második leggazdagabb embere, már csak Bill Gates előzi meg a Forbes listáján.
- Én úgy tudom, hogy Bill a második.
- Tegnap amikor a repülőgépen ültem, még Ön volt a második és Bill az első. Hogy csinálta?
- Hogy csináltam? Nem nagy ügy. Megvettem nyolc afrikai országot, gyémántbányákkal, beletoltam pár milliárdot, de nem is tudom mennyit kerestem ezzel.
- Tisztában van azzal, hogy mekkora a vagyona?
- Nem szoktam naponta számolni. Sok pénzem van, ezt tény.
- Hány cége van?
- Hol?
- Mindenhol.
- Mindenhol nagyon sok van. Tízezer? Húszezer cég? Vagy Ötvenezer? Nem mindegy?
- Hogy jut minderre ideje? Miként képes ennyi céget átlátni, ellenőrizni, működtetni? A nap csak 24 órából áll, ehhez pedig sokszor 24 óra lenne szükséges.
- Nézze Richard. Elárulok valamit. Ezt most mondom el először. Vettem egy gépet és ezzel mindent megoldottam.
- Pénznyerő automatát vett?
- Ne vicceskedjen Mr. Quest, én komolyan beszélek és szeretném, ha Ön is komolyan venné a munkáját.
- Hallgatom.
- Van egy barátom, főleg vízibicikliket tervez, de ő találta fel az örökmozgót, ám az igazán nagy felfedezése csak ezután jött. Megmutatta nekem és azonnal megvettem, de a szerződésben kikötöttem, hogy a találmány terveit az összeg átutalásakor meg kell semmisítenie,
- Erre miért volt szükség?
- Mr.Quest ezt éppen Önnek kell magyaráznom? Nem érti?
- Kapisgálom. Hogy másnak ne legyen ilyen gépe.
Gratulálok Mr. Quest. Hogy másnak még véletlenül se legyen.
- Mit tud ez a gép?
- A lényeget, vagyis mindent. Ez egy időosztó terminál, amely a 24 órás terminust tetszés szerint megsokszorozza.
- Tehát Lora asszony, ha Önnek 240 órára van szüksége egy üzlethez, de ugye csak 24 óra állna rendelkezésére, akkor a gép megadja a 240 órát?
- Pontosan erről van szó.
- Zseniális.
- Az. Nem kevés pénzembe került, de megérte.
- Ez lenne akkor a magyar csoda?
- Szerénytelenül állíthatom, hogy ez.
- Mik a tervei Lora? Mit akar még megvenni, felvásárolni, milyen üzleti tervei vannak, hiszen lassan minden az öné.
- Még nem tudom. Szerencsére mindig kapok ötleteket, hogy mit érdemes megszerezni.
- Mi hajtja? Mi motiválja még, hiszen mindene megvan?
- Nem motivál semmi. Megveszem és kész.
- Időtöltés?
- Nem rossz időtöltés, ezt Ön is elismerheti Mr. Quest.
- Miért nem pipázik? Vagy tollaslabdázik?
- Nem érdekel.
- Festészet?
- Viccel?
- Nem viccelek.
- Javasoljon mást, ha már ez ennyire foglalkoztatja.
- Élvezi a vagyont? Könnyebbé teszi az életét? Tényleg, szeret élni Lora?
- Élni? Hát élek, nem?
- Azt kérdeztem szeret-e élni?
- Jó kérdés MR. Quest. Kérem kapcsolja ki a kamerát.
- Nem kapcsolom, nálunk ez nem szokás.
- Rendben Mr.Quest, akkor élő adásban mondok fel magának.
- Ezt hogy érti Lora?
- Úgy, hogy megvettem a CNN-t, Önt mindig is utáltam, úgyhogy viszlát.
- Mikor vette meg a tévét?
- Az interjú alatt.
- Ezt hogy csinálta? Itt beszélget velem és közben is üzletelt?
- Elfelejtette? Megvettem az időszorzót, mindenre jut időm, pénzem pedig sok van. Menjen Mr. Quest.
- Ezt nem teheti.
- De tehetem. Én vagyok a világ leggazdagabb embere. A nevemet pedig ismeri: Méhes Lora.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

KÉSSEL A KEZÉBEN JÁRKÁLT

Mikor máskor, mint éppen most húsvétkor estem ágynak, megállás nélkül töltöm a zsebkendőket, miként politikus a kolbászt tiktozott közösségi...