2018. január 21., vasárnap

BARBIKA KARÁCSONYA


- Barbikám, emlékszel a régi karácsonyokra?
- Minden pillanatára. 
- És arra is, amikor hetven kilométert gyalogoltunk térdig hóban a Hortobágyig, a kilenclyukú hídig?
- Még most is könnyezem ha rá gondolok.
- Én vittem a vállamon a karácsonyfát, te pedig hátizsákban a díszeket, majd a madaraknak szánt ajándékokat letettük a fa alá. Ugye így volt Barbikám?
- Így. Gyönyörű életünk volt.
- Most sincs okunk panaszra.
- Nincs, de néha beleszédülök a változásba.
- Előbb mindig a mamáékhoz mentünk ünnepelni. Sosem felejtem el anyuka hímzett falvédőt kapott tőlünk, apuka pedig szatmári csergettyűs-bodzás medveölő pálinkát, jaj istenem hogy örültek a kisöregek. 
- Én pedig kaptam tőlük tepertős hagymafánkot díszes faládikában, azt apukád faragta nekem.
- Édes, drága szüléim. Mennyit dolgozott azon a dobozkán, még a nevedet is belevéste cifra betűkkel, "az én drága menyemnek Barbikának".
- Sírok Ottó, annyia szép emlékek ezek. Akkor voltunk csak igazán boldogok.
- Barbikám, kár lenne tagadni, ma már egészen más a karácsony. Ilyenkor csupa ideg vagyok.
- Nemcsak te, én is. 
- Neked nem kellene idegeskedni. Te nem tudsz semmit, és ha bármikor kérdeznének, mondd azt, a férjem intézte az ajándékozást. 
- Nem lesz baj ebből a sok ajándékból?
- Ha észben tartunk mindent, akkor nem. 
- Nem kellene mégis felírni, hogy kinek mit adtunk, és ebből mi a miénk?
- Még csak az kellene! Hova gondolsz?
- De akkora már a család, mindenki ad valamit, mi szintén viszünk valami apróságot . Nem tudom követni. Tavaly is kétszer adtunk apukádnak tengeri vitorlást mert elfelejtetted, hogy már a névnapjára is kapott egy negyven személyes jachtot.
- Szerencsére megoldottuk, végül az a miénk lett. 
- És mi a helyzet a tengeri kikötővel? Az most az övé, vagy a miénk?
- Papíron apukáé, de valójában Ilike lányunk a haszonélvező.
- A hőerőművet visszaadta a testvéred?
- Amit tavaly vettünk neki születésnapjára?
- Azt.
- Nem is tudom, de jó hogy mondod, utána fogok nézni.
- Idén mit adunk a tesvérednek?
- Szerintem a repülőtér jó ajándék lenne neki.
- Az egészet neki szánod? 
- Dehogy, annyira azért nem szeretjük már egymást. Hivatalosan megkapja, de valójában csak tíz százalékot.
- Anyukádnak mit viszünk?
- Semmit. Őt visszük. Oda.
- Komolyan? Amiről korábban annyit beszéltél? A Montpellierben megszerzett szállodát kapja?
- Igen, de Karcsika is résztulajdonos lesz benne.
- Édes vagy, hogy a fiúnkra is mindig gondolsz. Tudod már, hogy idén te mit kapsz a szüleidtől?
- Apu megsúgta, hogy anyu vett egy strucctelepet, de valójában nem magának szánja, hanem nekem. 
- Milyen drága családod van. Ennyi mindennel elhalmoznak.
- Mi is őket.
- Igen, mi is őket. És arról tudsz, hogy Istvánka felesége hármasikreket vár? Ha februárban megszületnek a gyerekek, akkor nekik is illik adni majd valamit.
- Vettem nekik egy nemzetközi fuvarozócéget, 1200 kamionból álló flottával, abból 30 százalék Istvánka gyerekeié, a többi a miénk.
- Zoltánt ne felejtsük el, annyira rendes velünk, mindig mindent aláír helyettünk. 
- Ő idén kap egy bankot.
- Biztosan örül majd neki. De nem lenne jobb inkább egy tévécsatornát ajándékozni neki? 
- Nem rossz ötlet, akkor Tibi nevén lesz a bank, Zolién pedig a tévé.
- Szuper. Akkor mindenkivel megvagyunk? Megnyugszol végre?
- Úgy tűnik. Barbikám szerelmem, hites feleségem ideje öltözni, indulunk kell, nehogy lekéssük a halászlét, tudod az csak forrón jó. Végre megint együtt a nagy család. Szép Szentesténk lesz. Megcsókolhatlak?


2017 december 25.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

KÉSSEL A KEZÉBEN JÁRKÁLT

Mikor máskor, mint éppen most húsvétkor estem ágynak, megállás nélkül töltöm a zsebkendőket, miként politikus a kolbászt tiktozott közösségi...