2018. január 21., vasárnap

ISKOLAI LŐTÉR SZENTELÉS


- Kérdezhetek?
- Persze, azért van a szülői értekezlet, hogy kérdezzenek, én pedig igyekszem válaszolni. Mivel ma találkoztunk először, arra kérném Önöket, vagy ha megengeditek, akkor tegeződnénk, szóval arra kérlek mutatkozzatok be. Én Rudas Albert vagyok, az első bé osztályfőnöke, egyébként hitoktató és lövészettanár. Jó kezekben lesznek a gyerekek, mert A-kategóriás mesterlövész is vagyok.
- Szervusz, Kuny Zolika anyukája vagyok, Detti. Azt szeretném kérdezni, hogy már az első héten lesz lőgyakorlat?
- Örülök ennek a kérdésnek. Ezen a héten még csak elmélet lesz, de jövő hétre már elkészül az iskola lőtere és fegyverterme, akkor természetesen már élesben mennek a dolgok. Kérlek írjátok fel, szeptember 20-a, péntek 15 óra. Akkor lesz az ünnepélyes lőtér avatás, amelyre szeretettel titeket is meghívunk. 
- Bocsánat, mikor kezdődik? Ja, én is bemutatkozom, Iváncsics Gabriel vagyok Peti apukája.
- Huszadika, délután három óra. Kérlek ne késsetek, mert az ünnepségen itt lesz az építtető kormánybiztos, a kerületi polgármester, valamint a helyi plébános, ő szenteli fel a komplexumot. 
- Ökumenikus szertartás lesz?
- Nem, ez katolikus szentelés lesz.
- Varga Istvánné vagyok, Varga Panni anyukája. Azt szeretném kérdezni, hogy a gyerekeknek kötelező a részvétel?
- Nem kötelező, de jó néven vennénk, ha mindenki itt lenne. Ha rám hallgattok, akkor nem hiányoztok a szentelésről. 
- Figyeltek minket?
- Hogy gondolsz ilyet? Ugye jól értettem, Gábriel? 
- Igen. Iváncsics Gábriel.
- Senkit sem figyelünk. Mi nem olyanok vagyunk, akik megfigyelnek bárkit is. Csupán úgy véljük, a hazáért ennyit mindenki megtehet, hogy eljön a lőtér szentelésre.
- Arnócs Zoltán vagyok, szia. Jól értem, hogy a gyerekek előbb fognak megtanulni lőni , mint írni, olvasni?
- Ez csak a gyerekek szorgalmán és tehetségén múlik. Mi heti 5 órában tanítjuk a fegyverhasználatot, és körülbelül ugyanennyi idő jut a betűkre is. Szóval, nem kell aggódni.
- Lackó Ádám vagyok, Attila apukája. Mi a helyzet a számítástechnikával? Lesznek ilyen órák?
- Egyelőre nem. Majd talán nyolcadikban, de ez nem az én területem.
- Nincsenek is számítástechnikai termek az iskolában?
- Minden nem fér el. A lőtér miatt amúgy is le kellett bontani négy termet.
- Tornaterem?
- Kicsi volt, be kellett áldoznunk. 
- Akkor hol tornáznak a gyerekek?
- Az udvaron és a lépcsőházban.
- Merényiné Tóth Éva, Ivett anyukája. A lányomnak sajnos rossz a szeme, 5 dioptriás szemüveget kell használnia. Kaphat felmentést a lövészet alól?
- Sajnos erre nincs mód. Mindenkinek meg kell tanulni lőni.
- De ugye a fegyvert nem nekünk kell megvenni?
- Nézzétek, az iskola és állam megteremti a kereteket. Lőtér, fegyverterem, céltáblák, de ugye nem várjátok el, hogy a fegyvert is közpénzből fizessük? Szóval a puskákat, marokfegyvereket nektek kell megvenni.
- Kötelező?
- A válasz, igen. A tábla mellett megtaláljátok az árlistát, külön a fegyverekre és külön a lőszerekre. Van még kérdésetek? Ha nincs, akkor induljatok haza békével. Találkozunk huszadikán a szentelésen. És ha lesz kedvetek hozzá, akkor ti is gyakorolhattok a csodálatos, új lőterünkön. Minden család öt lövésre kap ingyenlőszert. Akkor ugye jöttök?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

KÉSSEL A KEZÉBEN JÁRKÁLT

Mikor máskor, mint éppen most húsvétkor estem ágynak, megállás nélkül töltöm a zsebkendőket, miként politikus a kolbászt tiktozott közösségi...