2018. január 21., vasárnap

A VILÁG LEGKEDVESEBB NEMZETE


Büszke, bátor, barátságos, magabiztos, derűs, optimista, segítőkész, zavarbaejtően udvarias, nem megalkuvó népcsoport. Választásait józanság és bölcs előrelátás jellemzi. A hétköznapi érintkezései során a legtöbbször ezeket a kifejezése használja, szia, helóka, ne haragudjon, elnézést, bocsánat, bazdmeg.
- Elnézést, ne haragudjon, hol találom a prézlit?
- Mit?
- A prézlit.
- Zsemlemorzsára gondol?
- Igen, bocsánat, azt akartam mondani.
-. Jobb lett volna, ha ezzel kezdi. Négyes sor, alulról felfelé a második polc.
- És melyik a négyes sor?
- Számolni nem itt kellene megtanulni. Mutatom. Innen már megtalálja, vagy kísérjem is el?
- Ha eltévednék, zavarhatom megint?
- Persze, nyugodtan, amúgy is mindenki engem zavar. (Bazdmeg)
Otthon
- Ugye nem baj, nem haragszik nagyon, hogy kihívtam, elnézését kérem, de attól féltem felrobban a cirkó.
- Hogy őszinte legyek, lett volna más dolgom, ezer helyre kell még mennem.
- Tényleg ne haragudjon, úgy szégyellem magam, de féltem.
- Ezek a gépek már nem robbannak csak úgy. De múltkor megmutattam magának, hogy melyik gombot kell elfordítani.
- Elnézést kérek magától, de annyira feledékeny vagyok.
- Én aztán nem haragszom, akkor ez most huszonötezer plusz áfa lesz.
- Hálás vagyok. Sietek, hozom a pénztárcámat.
- Számlát kér?
Orvosi magánrendelőben
- Ne haragudjon doktor úr, ha szépen megkérem, adna érzéstelenítőt?
- Jobb lenne ha nem kellene adnom.
- Nem bírom a fájdalmat.
- Ennyit ki kellene bírnia. Na jó, mindegy. Kap egyet. Evelyn szívjon fel egy ampullát!
- Nagyon köszönöm, nem is tudja a doktor úr, mennyire örülök.
- Akkor most ne fészkelődjön, szúrok.
- Sikerült?
- Kérhetem, hogy ne beszéljen ennyit?
- Ühüm.
- Zsibbad? Csak bólintson. Akkor húzok.
Vízparton
- Elnézést, nem akarok zavarni, de miért vágják ki a fákat?
- Hozzánk beszél ez bazdmeg?
- Úgy tűnik.
- Bocsánat, igen, maguktól kérdeztem.
- Közöd?
- Elnézést, ezt nem értem.
- Közöd van hozzá?
- Elnézést, ezt hogy érti?
- Úgy, hogy tiéd a fa? Vagy te is itt fogol lakni?
- Nem fogok itt lakni, csak zavar, ha fákat vágnak ki.
- Akkor minek nézed? Menj tovább és ne kérdezősködjél.
- Elnézést, bocsánat, de ez környezetpusztítás.
- Nem marad kussban. Leverjem?
- Nem kell a balhé. Hívd inkább a főnököt.
- Húzzon már el innen!
- De elnézést, ezt nem lenne szabad csinálniuk!
- Figyeljél! Fát csinálok belőled is. Kimegyek a lánctalpassal, aztán felkaplak ezzel a vaskanállal. Akarod?
Szolariumban
- Szióka, miben segíthetek?
- Üdvözlöm. Barnulni szeretnék, de még sosem voltam szolariumban.
- Akkor éppen itt volt az ideje, hogy eljöjj. Ne vedd rossznéven, de valóban sápadt vagy.
- Sokáig voltam kórházban, aztán otthon a szobában.
- És mi az elképzelésed?
- Sosem voltam még ilyen helyen, ezért nem tudom mit képzelhetek.
- Kezdésnek én az öt vagy a tízperces szolit javasolnám.
- Annyi elég lesz?
- Figyusz, tegnap cseréltek csövet a gépben, ezekkel nagyon jól lehet barnulni.
- Nem szeretnék fekete lenni.
- Nem leszel az. Türcsit bent találsz.
- Elbizonytalanodtam. Inkább visszajönnék holnap.
- Te tudod.
- Viszontlátásra.
- Helló. (Vén kurva, mit képzel ez magáról?)
Bankban
- Ne haragudjon, kérhetnénk részletfizetési halasztást?
- Sajnos erre nincs lehetőség.
- Biztos?
- Biztos.
- Elnézést, de huszonhét éve fizetjük a részleteket, most egy picit megbillentünk, néhány hónapról lenne csak szó.
- Nem lehet.
- Miért nem?
- Szabály. Biztosan elolvasták a szerződést, abban benne van minden.
- Nem ma írtuk alá.
- Akkor olvassa el ma is.
- Mi történik akkor, ha elmaradunk a fizetéssel?
- Rossz dolgok fognak történni. Jobb ha fizetnek.
- Nagyon köszönjük, és ne haragudjon, hogy feltartottuk. Elnézést, bocsánat.



2017 október 3.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

KÉSSEL A KEZÉBEN JÁRKÁLT

Mikor máskor, mint éppen most húsvétkor estem ágynak, megállás nélkül töltöm a zsebkendőket, miként politikus a kolbászt tiktozott közösségi...