2018. január 20., szombat

MICRON ÚR



Hosszú évek reménytelen vajúdása és helyben topogása után végre felcsillan a remény. Felbukkant az az ember, aki változást hozhat a hazai közéletben. Fotót egyelőre még nem készíthettem róla, de titkos rejtekhelyén fogadott engem és interjút is adott.
- Köszönöm, hogy lehetőséget adott a találkozásra. 
- Jó ideje olvasom a bejegyzéseit, úgy látom Önben bízhatok.
- Hol volt eddig? Mit tudhatunk Önről?
- Mindig is itt voltam, vagyok és figyelek. 
- Őszintén szólva kissé zavar, hogy hiába ülök Ön mellett, mégsem láthatom.
- Higgye el, nem szándékosan teszem. 
- De itt van és ez a lényeg.
- Én is ezt gondolom.
- Mit szeretne elérni?
- Változást.
- Minden politikus, vagy magát annak valló személy ezt állítja.
- De én komolyan is gondolom.
- Ők is ezt mondják.
- Az eredmény nem őket igazolja.
- Ez igaz. Mi az Ön erőssége?
- Tiszta vagyok és ezt is szeretném elérni. Tiszta, normális , élhető országot.
- Mit tudhatunk Önről?
- Egyelőre csak az alapinformációkat. Nem vagyok politikus. Sokat tanultam. Négy egyetem, doktori fokozat Oxfordban és a Yale-en, plusz egy szolíd megélhetést biztosító saját mikrovállalkozás. És szerénytelenség nélkül állíthatom, egészen jól játszom csemballón. 
- Haendel?
- Nagyon szeretem. Több művét is játszom kotta nélkül. Több koncertet adtam már.
- Ez igen.
- Passzió. Most azonban a fő cél, a változás elérése.
- Sietnie kell. Már csak néhány hónap van hátra a választásokig.
- Az idő csak viszonylagos. 
- Vannak támogatói?
- Persze, hogy vannak. A nagy többség azt szeretné, amit én.
- Mi a helyzet a jelenlegi ellenzékkel? Ön mögé állnának?
- Tartok tőle, hogy ők senki mögé nem állnak. 
- Akkor?
- Magamban bízom. Okos emberekkel vettem körbe magam, és tudom mit szeretnék. 
- Nem fogják, már bocsánat a kifejezésért, eltaposni Önt?
- Engem? Nem is vesznek észre, így ez a veszély nem fenyeget.
- Mi a stratégiája?
- Még néhány nap, és elindítom a mozgalmamat.
- És addig?
- Addig itt vagyok a főhadiszállásomon.
- Ez egy lakatosműhely. Itt szerszámokat látok, esztergapadot, fúrókat.
- Mást nem lát?
- Mit kellene látnom?
- Az asztalon lévő mérőműszert.
- Az egy nagyító.
- Mikroszkóp. Nézzen bele.
- Miért tegyem ezt?
- Mert akkor mindent megért. Nézzen bele.
- Döbbenet. Ez itt Ön?
- Igen, én vagyok. Micron Máté.
- Ne haragudjon, de Ön igazán apró termetű.
- És? Számít ez valamit?
- Nem tudom. De így nagyon nehezen fogják Önt észrevenni.
- Kimondta a lényeget. Innen indul minden. Minden azon múlik, vajon észrevesznek-e.
- Én már megtaláltam.
- Ön az első.
- Micron úr, köszönöm a beszélgetést.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

KÉSSEL A KEZÉBEN JÁRKÁLT

Mikor máskor, mint éppen most húsvétkor estem ágynak, megállás nélkül töltöm a zsebkendőket, miként politikus a kolbászt tiktozott közösségi...