2018. január 20., szombat

NAGY RIPORTER VOLT


- Apád nagy riporter volt Csabikám! Remélem rá ütöttél! Csak vigyázz, ne légy olyan meggondolatlan, mint ő! Mindig csinált valamit, nem volt egy perc nyugta soha. Motorozott, sziklát mászott, ejtőernyőzött, lovagolt, még boxolt is! Édes istenem, milyen pasas volt! Hemingway és Bujtor Pista egybegyúrva. És egy ilyen fantasztikus férfi meghal egy darázscsípéstől.
- Laci bácsi, az skorpió volt.
- Nem mondod?
- De. Apu mezítláb akart átkelni a sivatagon, akkor marta meg egy skorpió. De lehet, hogy kígyó volt, erre nem emlékszem. Kicsi voltam még akkor.
- Ezt nem tudtam. Szörnyű.
- Anyu utazott ki Egyiptomba azonosítani.
- Képzelem min ment keresztül.
- Akkor őszült meg.
- Még jó hogy megtalálták apádat.
- Három hónappal az eltűnése után. A kézfeje látszott csak ki a homokból. Nem sok maradt Apuból.


- Adósa vagyok apádnak, ezért mindent megmutatok neked a szakmából.
- Köszönöm Laci bácsi.
- Nálunk jó dolgod lesz. És itt nem leszel veszélyben. Hol is végeztél? A Pázmányon?
- Nem ott. A Princeton Modern Újságírás tanszékén, utána átmentem a Yale digitális és televíziós szakára. A Columbián történelmet és politológiát tanultam. Ezt követően jött a három éves gyakorlat a CNN-nél, majd CNBC-nél. A BBC-nél is dolgoztam, de ott csak két évet. A közgazdasági doktorimat most csinálom.
- Mikor jöttél haza?
- Múlt héten.
- Látom nem lazsálsz! Pihenhettél volna néhány hetet, de ezek szerint valóban az apádra ütöttél. Le sem tagadhatnád! Menjünk!
Belépnek a szerkesztőségi szobába. Éppen a másnapi belpolitikai magazinműsor témáit beszélik meg.
- Csabi, nagyon figyelj! Itt a szakma krémje dolgozik, a legjobb riporterek és szerkesztők, Szerencsés vagy, hogy ide kerültél.
- Köszönöm Laci bácsi.
Az adás szerkesztője elmondja milyen ügyekkel foglalkoznak majd. Mindenki feszülten figyel.


- Holnap kezdődik Nagykátán a mangalica fesztivál, erről kérnék egy hosszabb anyagot. Ott lesz a miniszter is, le van vele szervezve az interjú. Ezt nem szúrhatjuk el, nagyon észnél kell lenni. Robi, rád bízhatom?
- Persze.
- Szeged - birkapörkölt főzőverseny, szerintem izgalmas téma, repüljön rá valaki. Erzsi?
- Mehetek én is.
- Színes, szagos anyagot kérek! Érezzük a szánkban a pörkölt ízét, az orrunkban az illatát. Négy percet kérek ebből.
- Rendben.
- Csabai kolbásztöltő fesztivál - ki szeretne menni? Zsolti?
- Megyek.
- Kocsonya ünnep Kiskunfélegyházán? Péter, te szereted a kocsonyát.
- Aha.
- Toroskáposzta napok Bélteken. Baromi jó a program, erről lehetne egy hosszabb riport is. Tóni? Vagy te inkább a kutyagasztronómiára mennél?
- Nekem mindegy.
- Jó, akkor tiéd a kutyás téma, Béla pedig elmegy a toroskáposztára. Édesszájúak figyelem!! Rétesfesztivál Miskolcon! Oda Krisztát delegálom.
- Köszönöm.
- A végére hagytam a lényeget! Méz és ágyaspálinka napok Agárdon. Na, ki megy? Jocó?
- Örömmel.
- Nézzük milyen témák vannak még....jaj, majdnem elfelejtettem a lényeget. Most rendezik meg a Budapest-Hirosima-Berlin éjszakai futóversenyt, erről mindenképpen be kell számolnunk, akár többször is az adáson belül. Nem kérdés, Endre jelentkezik be. Akkor mindent megbeszéltünk. Jó kis adás lesz holnap is.
Az értekezlet viszonylag gyorsan véget ért. Ezúttal három óra is elegendőnek bizonyult a megbeszélésre.
- Csabikám! Hogy tetszett? Jó témák vannak itt mi?. Jövő héten már te is kimehetsz riportra. Magnód van?
Csabi az értekezlet után soha többé nem jelentkezett. Azonnal taxiba ült, és mintha menekülne, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren felszállt a tengerentúli járatra.
Pedig milyen nagy riporter lehetett volna belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

KÉSSEL A KEZÉBEN JÁRKÁLT

Mikor máskor, mint éppen most húsvétkor estem ágynak, megállás nélkül töltöm a zsebkendőket, miként politikus a kolbászt tiktozott közösségi...